Wat heb je nodig voor de kleuterschool

Nog iets meer dan twee weken. Dan wordt B vier, en mag hij ook naar de ‘grote school’, net als zijn oudere broer.

Toen mijn oudste vier werd, kwam er ineens heel veel op me af. Zo moest ik bijvoorbeeld ineens allerlei dingen kopen die nodig waren op de basisschool. Nu weet ik gelukkig veel beter wat er verwacht wordt, en heb ik me voor kunnen bereiden.

Voor alle moeders waarvan hun oudste binnenkort naar de basisschool gaat; een lijstje met dingen die je kind nodig kan hebben op de kleuterschool:

  • Een drinkbeker.
  • Een koek/fruit bakje
  • Een drinkbeker en een broodtrommel, als je kind gaat overblijven of een continurooster heeft.
  • Een rugtas op alle spulletjes in mee te nemen
  • Gymkleding. Op sommige scholen gymmen de kleuters in hun ondergoed, andere scholen hebben graag dat je kind een shirtje en korte broek heeft.
  • Gymschoenen. Koop geen dure sneakers, van die goedkope witte canvas gympen met klittenband zijn prima. Op de school van mijn zoons heeft bijna iedereen die.
  • Een gymtas voor alle gymspullen.

 

Eigenlijk is het maar een kort lijstje. Sommige dingen heb je misschien al aangeschaft voor de peuterspeelzaal of kinderopvang. Maar je moet het maar net weten. Ik had bijvoorbeeld het graag iets verder van tevoren geweten. Nu heb ik alles al in huis, maar bij J moest ik binnen een week alles in huis hebben, hij heeft zelfs een aantal keren zonder gymkleding en schoenen gegymd.

Geef een reactie

