Werken aan mijn doelen

Ik heb voor 2017 een aantal (vrij ambitieuze) doelen gesteld. Ik heb er zin in, en ik ben nog steeds van plan ze te gaan behalen. Het is bijna het eind van maand 2, dus er komt weer een update aan.

Maar eigenlijk ben ik véél te weinig bezig met mijn doelen. Ik blijf lekker doormodderen met de dagelijkse dingen zoals school en werk, en geef mijn doelen nauwelijks tijd en aandacht. Kijk, dan gebeurt er dus ook niks.

Hoe behaal je doelen?

Wat is de beste manier om je doelen te behalen? Door er dagelijks mee bezig te zijn. Kleine stapjes te nemen, of gewoon alleen maar even je lijstje bekijken om de doelen in je gedachten te houden.

Nu ben ik nooit een held geweest in dagelijks dingen doen. Ik heb geen dagelijkse huishoudroutine, en ook basic dingen zoals tanden poetsen vergeet ik regelmatig. Hoe ik al jaren zonder ongelukken de pil slik is me een raadsel, zo vaak vergeet ik hem. Daarom ben ik op zoek gegaan naar hulpmiddelen. Om dagelijkse goede gewoonten te creëren, en om zo dus stapje voor stapje dichte naar mijn doelen te komen.

 

Daily Goal Tracker

Ik vond HIER een Daily Goal Tracker. Een heel handig schema waarin je zelf je gewoontes en doelen in kan vullen, en elke dag van de maand een hokje om af te kruisen. Ik vind het vooral heel handig dat je zelf alles in kan vullen, omdat doelen nu eenmaal voor iedereen anders zijn. Deze ga ik zeker gebruiken, omdat ik hier niet alleen de kleine stapjes naar grote doelen kan opschrijven, maar ook gewoon dagelijkse goede gewoontes die ik graag zou willen aanleren.

goals

Afstemdagboek

Ook vond ik bij Maartje Koper een afstemdagboek. Manifesteer je droomleven. Hier ligt de focus op dagelijks bezig zijn met de grote dromen en doelen die je hebt. Dagelijks afstemmen op vooruitgang en positieve energie. Hier twijfel ik nog een beetje over, maar toch lijkt hij me erg handig.

dagboek

 

Bullet Journal

Enkele maanden geleden heb ik ook een poging gewaagt tot een bullet journal. Dit kan ook een goed hulpmiddel zijn bij het behalen van doelen. Je kan bijvoorbeeld heel makkelijk een daily goal pagina er in maken, dan heb je de printable helemaal niet nodig. Je kan er ook je doelen in opschrijven en dagelijks nalezen. Maar zoals ik al zei ben ik geen held in dagelijks dingen doen. Het boekje verdween na een aantal dagen motivatie ergens achter in de kast.

 

Ik ga mijn uitgeprinte daily goals schema ophangen, op de wc ofzo. Ergens waar ik er dagelijks naar MOET kijken. Ik hoop dat het zichtbaar aankruisen motiveren zal werken. Hoe ik het afstemdagboek dagelijks vol ga houden weet ik nog niet. Misschien opschrijven als een van m’n daily goals en aankruisen ;-).

 

Wat doe jij om je doelen te bereiken? En gebruik je ook dit soort hulpmiddelen?

Geef een reactie

