Mijn baan opgezegd

Ja, dat lees je goed. Ik heb mijn baan opgezegd. Niet mijn ‘vaste’ baan bij de Lidl, maar mijn bijbaantje.

Al jaren werk ik met veel plezier als promotiemedewerker. Meestal in het weekend rij ik de hele regio door om in de supermarkt nieuwe producten te laten proeven. Heerlijk afwisselend werk, geen dag is hetzelfde en je ontmoet de leukste (en vreemdste) mensen.

Maar de laatste tijd werd het steeds moeilijker om aan de slag te gaan voor dit bedrijf. Vaste lezers weten dat ik (inmiddels al anderhalf jaar) geen eigen auto meer heb. Dat is echt het grootste knelpunt. Want elke keer een auto lenen om te kunnen werken is geen doen.

Verder is het werk vaak op vrijdag, zaterdag en zondag. Nu is vrijdag een vaste werkdag bij mijn andere baan. En sinds een aantal maanden heeft Jayson bijna elke zaterdag een voetbalwedstrijd. Dan zou ik nog wel kunnen gaan werken, als Vriendlief naar de voetbal zou gaan. Maar dat geeft zoveel geregel. Echt geen doen. Oppas regelen voor Bradley, een auto regelen dat ik naar mijn werk kan gaan, iemand regelen die als chauffeur wil opdraven voor uitwedstrijden. Het is vele malen minder stressvol om niet te gaan werken, Vriendlief met Bradley thuis te laten en met een teamgenootje mee te rijden.

Dus van de drie potentiele werkdagen per week vallen er bijna elke week twee af. En meestal wil ik dan op zondag gewoon iets leuks doen met mijn gezin, of op bezoek bij vrienden of familie.

Om een lang verhaal kort te houden: het werd gewoon steeds moeilijker om deze bijbaan te combineren met mijn overige bezigheden en verplichtingen. Met een beetje pijn in mijn hart heb ik dus zojuist het bedrijf gebeld om me te laten uitschrijven. Ze hadden er gelukkig alle begrip voor, want ze hadden inmiddels zelf ook wel gemerkt dat ze mij vrijwel niet meer in konden plannen de laatste maanden.

Morgen komt DHL nog alle spullen ophalen die ik in de loop der jaren thuisgestuurd heb gekregen. Verschillende werkkleding, kookplaatjes, pannen, posters, folderhoudertjes en meer van dat soort spul. Totaal 11 grote dozen. Dat zal een hoop ruimte geven in de schuur!

En dan is het klaar. Afgesloten. Het einde van een tijdperk zou ik haast zeggen. Maar het voelt goed. Het geeft rust. Niet meer terugbellen omdat ze weer eens belde als ik op het schoolplein stond, geen teleurstelling omdat ze me wéér niet konden inplannen, geen stress over hoe alles te combineren en te regelen. Een verplichting minder die mijn schaarse tijd opslokt. Ik maak me ook echt niet druk om de inkomsten die ik hierdoor misloop, terwijl ik vorige jaar juist koos om de baan aan te houden voor het beetje extra geld. De laatste drie maanden heb ik al geen salaris meer ontvangen, dus ik mis het eigenlijk al niet meer.

Kortom; het was een lastig besluit. Maar ik ben er van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Heb jij wel eens twee banen tegelijk gehad? Hoe combineerde je dat?

Een gedachte over “Mijn baan opgezegd

Geef een reactie

