Update jaardoelen

De laatste dag van februari. 1/6e deel van het jaar alweer voorbij. Aan het begin van het jaar heb ik een aantal doelen voor mezelf bedacht, met de intentie om van 2017 mijn beste jaar ooit te maken. Omdat er weer een maand voorbij is, is het tijd voor een update. Al ga ik meteen al eerlijk toegeven dat ik lang niet zo veel bezig ben met mijn doelen dan ik zou willen.

Dit zijn mijn doelen voor 2017:

Persoonlijk:

  • 10 kilo afvallen Ik probeer er op te letten wat en hoeveel ik eet, en gezondere keuzes te maken. Ik drink nauwelijks nog frisdrank, en vooral veel water met citroen. Maar is valt nog heel veel winst te behalen in gezonder eten, en gewoon minder eten. Ik ben nog niet afgevallen.
  • een cursus of opleiding doen. Wel een beetje rondgekeken. Maar nog niets gevonden waar ik mijn tijd en geld in wil steken.

Huis:

  • het huishouden onder controle krijgen. Ik heb goede en slechte dagen. Meestal is het redelijk. Maar meestal vreselijk, en nooit echt goed.
  • Het huis afmaken qua klussen. Deze maand niets in huis gedaan qua klussen. Niet aan toe gekomen.
  • 2017 dingen de deur uit doen. Ik ben er mee bezig geweest, maar nog steeds heel slecht in aantallen bijhouden. Vanmiddag komt mijn oude werkgever 11 verhuisdozen aan spullen halen. Met gemiddeld 10 items per doos, en 11 bewaarde lege dozen zijn dat alleen vandaag al 121 items de deur uit. Tussendoor ook nog een aantal dingen weggedaan, dus ik schat dat ik nu ongeveer 300 dingen heb weggedaan. Bijna op schema.

Blog

  • een nieuwe naam kiezen, herkenbaar en duidelijk. Ik speel met wat ideetjes. Maar nog geen keuze kunnen maken. Twijfelkont.
  • eigen domeinnaam. Dit kan pas als ik een naam gekozen heb.
  • 1000 bezoekers per maand. Deze maand had ik weer 130 unieke bezoekers. Geen vooruitgang, maar gelukkig ook geen terugval.
  • 350 volgers op instagram Ik heb nu 60 volgers. Maar waarschijnlijk ben ik de meeste meteen weer kwijt als ik verder ga met een andere naam.
  • 200 blogposts Deze post is nummer 21 van 2017. Gaat niet zo hard als ik gehoopt had, maar ik heb al wel een heleboel ideetjes om nog uit te werken. Ik ga ervoor!

Geld:

  • 1000 euro op de spaarrekening. ongeveer 100 euro. Jeej! dat is al 10 procent. Dat gaan we gewoon halen joh!
  • 7500 euro verdienen naast mijn baan. Nog steeds maar ²12,50. Niets aan gedaan deze maand. Ik laat kansen liggen!
  • niet meer roodstaan. Nog steeds elke maand. Jammer

Fun en overig:

  • op vakantie naar het buitenland. Nog niks gepland. Ik zit wel al rond te kijken, maar kan pas echt boeken als ons vakantiegeld gestort wordt.
  • een stedentrip maken. Nog niks gepland
  • drie pretparken bezoeken. Nog niks gepland of gedaan
  • een auto kopen. Met 100 euro kan je geen auto kopen 🙂

 

Kleine stapjes vooruit, ik kom er wel! Die doelen zijn leuk om bezig te zijn met vooruit komen, maar om het leukste jaar ooit te hebben zal ik toch vooral meer moeten gaan genieten. Genieten van mijn gezin, genieten van een mooie dag, genieten van de kleine geluksmomentjes. En dat zit wel goed!

Hoe staat het met jullie doelen?

Geef een reactie

